Bilety onlineMuzeum dostępne
Ustawienia prywatności
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Aby uzyskać więcej informacji i spersonalizować swoje preferencje, kliknij „Ustawienia”. W każdej chwili możesz zmienić swoje preferencje, a także cofnąć zgodę na używanie plików cookie na poniższej stronie.
Polityka prywatności
*Z wyjątkiem niezbędnych

Akademia Dydaktyczna: Wykorzystanie filmu w edukacji

Najważniejsze informacje
Obecnie w kraju nie funkcjonuje jednolita, ogólnokrajowa strategia w zakresie edukacji filmowej dzieci i młodzieży. Również obowiązująca podstawa programowa zawiera jedynie nieliczne odniesienia do edukacji filmowej i medialnej, co znacząco utrudnia systematyczne wdrażanie tego typu działań w ramach edukacji formalnej. Pomimo tych ograniczeń, w Polsce działa wiele instytucji i organizacji zajmujących się edukacją filmową, które aktywnie współpracują ze szkołami oraz nauczycielami. Prowadząca przedstawi uczestnikom najbardziej wartościowe i innowacyjne inicjatywy w tym obszarze, a także wskaże możliwości ich wykorzystania w praktyce edukacyjnej — zarówno poprzez udział w projektach, jak i korzystanie z dostępnych materiałów dydaktycznych. 

Istotnym elementem zajęć będą konkretne propozycje działań dydaktycznych z zakresu edukacji filmowej, które uczestnicy będą mogli samodzielnie zastosować w swojej pracy pedagogicznej. Spotkanie zakończy się analizą przypadku (case study) filmu „Picasso. Buntownik w Paryżu”. Uczestnicy, pod kierunkiem prowadzącej, dokonają wspólnej analizy dostępnych materiałów edukacyjnych, omówią potencjał dydaktyczny filmu oraz stworzą propozycje działań edukacyjnych inspirowanych filmem. 

Prowadząca: dr Kaja Łuczyńska ( Zespół Edukatorów Filmowych)
Najważniejsze informacje