Tickets
Privacy settings
This website uses cookies to help our website work better. For more information and to personalize your preferences, click "Settings". You can change your preferences at any time and withdraw your consent to the use of cookies on the website below.
Privacy policy
*Except for essentials

Regulamin korzystania z placu przed Starą Synagogą

1. Muzeum Krakowa (31-011 Kraków, Rynek Główny 35) na podstawie umowy użyczenia zawartej z Gminą Miejską Kraków w dniu 22.02.2007 r. jest podmiotem  uprawnionym do korzystania z placu przed Starą Synagogą (Kraków, ul. Szeroka 24), położonego na działce ew. nr 139/1 oraz części działki ew. 83/2 obr. 12 Kraków-Śródmieście - w celu zapewnienia prawidłowego funkcjonowania budynku oddziału Stara Synagoga, z możliwością wykorzystania w/w przestrzeni na aranżację czasowymi obiektami służącymi do działalności muzealnej oraz organizowanie imprez muzealnych.

2. Plac przed Starą Synagogą położony jest w przestrzeni Parku Kulturowego Kazimierz ze Stradomiem i podlega przepisom Uchwały Rady Miasta Krakowa nr LXXXIII/2368/22 z dnia 27 kwietnia 2022 r. w sprawie utworzenia Parku Kulturowego Kazimierz ze Stradomiem. Warunki korzystania z w/w przestrzeni  dostępne są na stronie internetowej: https://parkikulturowe.krakow.pl/park-kulturowy-kazimierz-ze-stradomiem/ 

3. Korzystanie z placu przed Starą Synagogą dla innych osób i podmiotów jest dozwolone w ramach zwykłego korzystania z przestrzeni publicznych, z zastrzeżeniem ust. 2.

4. W przestrzeni placu przed Starą Synagogą zabronione jest w szczególności:
a) śmiecenie,
b) spożywanie alkoholu,
c) rysowanie po płycie placu lub jakiekolwiek inne jej zabrudzanie oraz uszkadzanie,
d) zachowanie nieobyczajne, naruszające zasady współżycia społecznego, 
e) palenie ognisk i używanie ognia otwartego,
f)  naruszanie ciszy nocnej, w szczególności nie zakończenie wydarzenia (zgromadzenia) przed godz. 22.00.

5. Osoby lub podmioty, które chcą zorganizować wydarzenie (zgromadzenie) w przestrzeni placu przed Starą Synagogą oprócz uzyskania zgód, opinii i pozwoleń wymaganych w zależności od rodzaju i wielkości wydarzenia (zgromadzenia) przepisami prawa miejscowego oraz prawa ogólnego, winni zawiadomić o wydarzeniu Muzeum Krakowa - na co najmniej 30 dni przed planowanym terminem wydarzenia (zgromadzenia), poprzez wysłanie zawiadomienia na adres mailowy: synagoga@muzeumkrakowa.pl .

6. Zawiadomienie, o którym mowa w pkt. 5 winno zawierać w szczególności:
a)  wskazanie nazwy organizatora, jego NIP, regon,
b)  dane kontaktowe organizatora, w tym wskazanie osoby do kontaktu,
c)   rodzaj i charakter wydarzenia (zgromadzenia),
d)   planowaną ilość uczestników,
e)   termin i godziny jego realizacji,
f)    sposób zabezpieczenia osób i mienia
g)   skany zgód i pozwoleń, zgłoszeń uzyskanych w związku z realizacją wydarzenia (zgromadzenia).

7. Muzeum przysługuje prawo niewyrażenia zgody i zgłoszenia sprzeciwu wobec realizacji wydarzenia, o którym mowa w pkt. 5 i 6, w szczególności gdy uzna, że:
a)  wydarzenie ma charakter polityczny lub
b)  wydarzenie może zagrażać zabytkowej substancji budynku Starej Synagogi lub
c)  może grozić uszkodzeniem terenu placu albo
d)  jest sprzeczne z misją Muzeum lub
e)  godzi w prezentowane przez Muzeum wartości lub
f)  planuje w tym samym czasie inne wydarzenie muzealne w tej przestrzeni lub
g)  współpraca z daną osobą lub podmiotem, która realizowana była w przeszłości nie ułożyła się prawidłowo.

8. Kierownik oddziału Stara Synagoga zawiadamia osobę lub podmiot o decyzji podjętej przez Muzeum w sprawie zawiadomienia wskazanego w pkt. 5.

9. Muzeum dopuszcza wspólną organizację wydarzeń w przestrzeni placu przed Starą Synagogą wraz z podmiotami trzecimi, o ile organizacja ta wpisuje się w misję Muzeum oraz stanowić będzie imprezę kulturalną. W takim przypadku podmiot trzeci występuje do Muzeum z wnioskiem o podjęcie współpracy, określając w nim jej przedmiot i proponowane przez siebie zasady. W przypadku pozytywnej oceny wniosku, Muzeum wraz z podmiotem trzecim podpisują umowę o współpracy ustalając zakres i formy współpracy oraz odpowiedzialności.

10.   Osoby i podmioty korzystające z placu przed Starą Synagogą, w szczególności organizujące wydarzenia, o których mowa w pkt. 5 i 8, ponoszą odpowiedzialność w przypadku uszkodzenia lub zniszczenia elementów placu w związku z organizacją wydarzenia. Osoby lub podmioty  zobowiązane są do usunięcia wszelkiego sprzętu i wyposażenia oraz śmieci powstałych w wyniku organizacji wydarzenia pozostawionych przez organizatora lub/i uczestników oraz mają obowiązek usunięcia szkody na własny koszt w terminie wskazanym przez Muzeum. W przypadku gdy szkoda nie zostanie skutecznie usunięta - Muzeum jest uprawnione do jej  usunięcia i obciążenia tym kosztem organizatora imprezy.

11. Niniejszy Regulamin jest udostępniony na stronie internetowej oddziału Stara Synagoga.