Bilety onlineMuzeum dostępne
Ustawienia prywatności
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Aby uzyskać więcej informacji i spersonalizować swoje preferencje, kliknij „Ustawienia”. W każdej chwili możesz zmienić swoje preferencje, a także cofnąć zgodę na używanie plików cookie na poniższej stronie.
Polityka prywatności
*Z wyjątkiem niezbędnych

Regulamin korzystania z placu przed Starą Synagogą

1.      Muzeum Krakowa (31-011 Kraków, Rynek Główny 35) na podstawie umowy użyczenia zawartej z Gminą Miejską Kraków w dniu 22.02.2007 r. jest podmiotem  uprawnionym do korzystania z placu przed Starą Synagogą (Kraków, ul. Szeroka 24), położonego na działce ew. nr 139/1 oraz części działki ew. 83/2 obr. 12 Kraków-Śródmieście - w celu zapewnienia prawidłowego funkcjonowania budynku oddziału Stara Synagoga, z możliwością wykorzystania w/w przestrzeni na aranżację czasowymi obiektami służącymi do działalności muzealnej oraz organizowanie imprez muzealnych.

2.      Plac przed Starą Synagogą położony jest w przestrzeni Parku Kulturowego Kazimierz ze Stradomiem i podlega przepisom Uchwały Rady Miasta Krakowa nr LXXXIII/2368/22 z dnia 27 kwietnia 2022 r. w sprawie utworzenia Parku Kulturowego Kazimierz ze Stradomiem. Warunki korzystania z w/w przestrzeni  dostępne są na stronie internetowej:https://parkikulturowe.krakow.pl/park-kulturowy-kazimierz-ze-stradomiem/

3.      Korzystanie z placu przed Starą Synagogą dla innych osób i podmiotów jest dozwolone w ramach zwykłego korzystania z przestrzeni publicznych, z zastrzeżeniem ust. 2.

4.      W przestrzeni placu przed Starą Synagogą zabronione jest w szczególności:
a)      śmiecenie,
b)     spożywanie alkoholu,
c)      rysowanie po płycie placu lub jakiekolwiek inne jej zabrudzanie oraz uszkadzanie,
d)     zachowanie nieobyczajne, naruszające zasady współżycia społecznego, 
e)     palenie ognisk i używanie ognia otwartego,
f)       naruszanie ciszy nocnej, w szczególności nie zakończenie wydarzenia (zgromadzenia) przed godz. 22.00.

5.      Osoby lub podmioty, które chcą zorganizować wydarzenie (zgromadzenie) w przestrzeni placu przed Starą Synagogą oprócz uzyskania zgód, opinii i pozwoleń wymaganych w zależności od rodzaju i wielkości wydarzenia (zgromadzenia) przepisami prawa miejscowego oraz prawa ogólnego, winni zawiadomić o wydarzeniu Muzeum Krakowa - na co najmniej 30 dni przed planowanym terminem wydarzenia (zgromadzenia), poprzez wysłanie zawiadomienia na adres mailowy: synagoga@muzeumkrakowa.pl .

6.      Zawiadomienie, o którym mowa w pkt. 5 winno zawierać w szczególności:
a)      wskazanie nazwy organizatora, jego NIP, regon,
b)     dane kontaktowe organizatora, w tym wskazanie osoby do kontaktu,
c)      rodzaj i charakter wydarzenia (zgromadzenia),
d)     planowaną ilość uczestników,
e)     termin i godziny jego realizacji,
f)        sposób zabezpieczenia osób i mienia
g)      skany zgód i pozwoleń, zgłoszeń uzyskanych w związku z realizacją wydarzenia (zgromadzenia).

7.      Muzeum przysługuje prawo niewyrażenia zgody i zgłoszenia sprzeciwu wobec realizacji wydarzenia, o którym mowa w pkt. 5 i 6, w szczególności gdy uzna, że:
a)      wydarzenie ma charakter polityczny lub
b)     wydarzenie może zagrażać zabytkowej substancji budynku Starej Synagogi lub
c)      może grozić uszkodzeniem terenu placu albo
d)     jest sprzeczne z misją Muzeum lub
e)     godzi w prezentowane przez Muzeum wartości lub
f)       planuje w tym samym czasie inne wydarzenie muzealne w tej przestrzeni lub
g)      współpraca z daną osobą lub podmiotem, która realizowana była w przeszłości nie ułożyła się prawidłowo.

8.      Kierownik oddziału Stara Synagoga zawiadamia osobę lub podmiot o decyzji podjętej przez Muzeum w sprawie zawiadomienia wskazanego w pkt. 5.

9.      Muzeum dopuszcza wspólną organizację wydarzeń w przestrzeni placu przed Starą Synagogą wraz z podmiotami trzecimi, o ile organizacja ta wpisuje się w misję Muzeum oraz stanowić będzie imprezę kulturalną. W takim przypadku podmiot trzeci występuje do Muzeum z wnioskiem o podjęcie współpracy, określając w nim jej przedmiot i proponowane przez siebie zasady. W przypadku pozytywnej oceny wniosku, Muzeum wraz z podmiotem trzecim podpisują umowę o współpracy ustalając zakres i formy współpracy oraz odpowiedzialności.

10.   Osoby i podmioty korzystające z placu przed Starą Synagogą, w szczególności organizujące wydarzenia, o których mowa w pkt. 5 i 8, ponoszą odpowiedzialność w przypadku uszkodzenia lub zniszczenia elementów placu w związku z organizacją wydarzenia. Osoby lub podmioty  zobowiązane są do usunięcia wszelkiego sprzętu i wyposażenia oraz śmieci powstałych w wyniku organizacji wydarzenia pozostawionych przez organizatora lub/i uczestników oraz mają obowiązek usunięcia szkody na własny koszt w terminie wskazanym przez Muzeum. W przypadku gdy szkoda nie zostanie skutecznie usunięta - Muzeum jest uprawnione do jej  usunięcia i obciążenia tym kosztem organizatora imprezy.

11.   Niniejszy Regulamin jest udostępniony na stronie internetowej oddziału Stara Synagoga.