Jak powstał Wielki Kraków?
Najważniejsze informacje:
typ zajęć:
stacjonarne
czas trwania:
90 minut
limit uczestników:
25 osób
Ceny biletów na wystawę
Lekcje muzealne, warsztaty edukacyjne, spacery miejskie, gry i questingi
jednak nie mniej niż 200 zł od grupy15.00 zł
Zajęcia edukacyjne w oddziale Rynek Podziemny
jednak nie mniej niż 200 zł od grupy22.00 zł
Wycieczki objazdowe realizowane w Muzeum Nowej Huty
jednak nie mniej niż 200 zł od grupy*
*cena nie zawiera kosztów transportu, który Zamawiający organizuje we własnym zakresie15.00 zł
Bezpłatny wstęp przysługuje jednemu opiekunowi na 10 uczestników.
Rezerwacje i terminy
Rezerwacje na zajęcia edukacyjne przyjmowane są najpóźniej na dwa tygodnie przed planowanym terminem wizyty w muzeum, w zależności od dostępności wolnych terminów.
Zamówienia należy składać telefonicznie lub mailowo w oddziale organizującym zajęcia.
Zamówienia należy składać telefonicznie lub mailowo w oddziale organizującym zajęcia.
Zapraszamy na nasze muzealne lekcje!
Kraków jest jak wielkie puzzle, którego części, przez wieki układane obok siebie, stworzyły współczesne miasto.
Warsztaty edukacyjne
Czas trwania: 90 minut
Kraków jest jak wielkie puzzle, którego części, przez wieki układane obok siebie, stworzyły współczesne miasto. W czasie zajęć poznamy odpowiedzi na szereg pytań: dlaczego Kraków był Wielki, gdzie w urzędowych dokumentach znalazła się krowa i dlaczego czasem trudno wyznaczyć granice miasta? Uczestnicy poznają postać prezydenta Juliusza Lea oraz zrozumieją ideę Wielkiego Krakowa, której efektem było powstanie w latach 1910–1915 nowoczesnej aglomeracji miejskiej. Uczniowie poznają też zasady przyłączenia gmin podkrakowskich do miasta i wspólnie ułożą puzzle tworzące mapę Wielkiego Krakowa. Zdobyte informacje wykorzystają, projektując herb dla swojej „małej ojczyzny”: dzielnicy lub osiedla.
Czas trwania: 90 minut
- edukacja historyczna
- edukacja regionalna
Kraków jest jak wielkie puzzle, którego części, przez wieki układane obok siebie, stworzyły współczesne miasto. W czasie zajęć poznamy odpowiedzi na szereg pytań: dlaczego Kraków był Wielki, gdzie w urzędowych dokumentach znalazła się krowa i dlaczego czasem trudno wyznaczyć granice miasta? Uczestnicy poznają postać prezydenta Juliusza Lea oraz zrozumieją ideę Wielkiego Krakowa, której efektem było powstanie w latach 1910–1915 nowoczesnej aglomeracji miejskiej. Uczniowie poznają też zasady przyłączenia gmin podkrakowskich do miasta i wspólnie ułożą puzzle tworzące mapę Wielkiego Krakowa. Zdobyte informacje wykorzystają, projektując herb dla swojej „małej ojczyzny”: dzielnicy lub osiedla.
Słowa kluczowe:
Wielki Kraków, prezydent Leo, heraldyka, mapa Krakowa, dzielnice
Najważniejsze informacje:
typ zajęć:
stacjonarne
czas trwania:
90 minut
limit uczestników:
25 osób
Ceny biletów na wystawę
Lekcje muzealne, warsztaty edukacyjne, spacery miejskie, gry i questingi
jednak nie mniej niż 200 zł od grupy15.00 zł
Zajęcia edukacyjne w oddziale Rynek Podziemny
jednak nie mniej niż 200 zł od grupy22.00 zł
Wycieczki objazdowe realizowane w Muzeum Nowej Huty
jednak nie mniej niż 200 zł od grupy*
*cena nie zawiera kosztów transportu, który Zamawiający organizuje we własnym zakresie15.00 zł
Bezpłatny wstęp przysługuje jednemu opiekunowi na 10 uczestników.
Rezerwacje i terminy
Rezerwacje na zajęcia edukacyjne przyjmowane są najpóźniej na dwa tygodnie przed planowanym terminem wizyty w muzeum, w zależności od dostępności wolnych terminów.
Zamówienia należy składać telefonicznie lub mailowo w oddziale organizującym zajęcia.
Zamówienia należy składać telefonicznie lub mailowo w oddziale organizującym zajęcia.