W dniu 8 czerwca (czwartek) w Uroczystość Bożego Ciała wszystkie oddziały Muzeum Krakowa są nieczynne.
Link
Wyszukiwarka zajęć
11
zajęć edukacyjnych
stacjonarne
Zagłada Żydów w Generalnym Gubernatorstwie na przykładzie Krakowa
Fabryka Emalia Oskara Schindlera
Celem warsztatów jest przybliżenie zagadnienia Zagłady polskich Żydów w ramach tzw. operacji Reinhardt na terenie Generalnego Gubernatorstwa.
klasy IV-VIII
stacjonarne
Śladami krakowskiej konspiracji na Zabłociu i Podgórzu
Fabryka Emalia Oskara Schindlera
Na trasie wokół Fabryki Schindlera, placu Bohaterów Getta i Rynku Podgórskiego uczniowie odwiedzą miejsca związane z cywilną i wojskową konspiracją na tym terenie w czasach II wojny światowej.
klasy IV-VIII,
szkoły ponadpodstawowe stacjonarne Armia Krajowa walczy! Fabryka Emalia Oskara Schindlera Uczestnicy zajęć poznają kulisy tych akcji oraz strukturę i znaczenie Inspektoratu Kraków AK. klasy IV-VIII,
szkoły ponadpodstawowe stacjonarne Wrzesień 1939 Fabryka Emalia Oskara Schindlera Uczestnicy zapoznają się z przyczynami, przebiegiem oraz skutkami kampanii wrześniowej. klasy IV-VIII,
szkoły ponadpodstawowe stacjonarne Okupacja w Europie Fabryka Emalia Oskara Schindlera Okupacja niemiecka w Europie Środkowej i Wschodniej zdecydowanie odbiegała od modelu zachodnioeuropejskiego. klasy IV-VIII,
szkoły ponadpodstawowe stacjonarne Architektura Krakowa czasu okupacji i symbole totalitaryzmu Fabryka Emalia Oskara Schindlera Na podstawie archiwalnych fotografii oraz historycznych planów i map uczestnicy porównują architekturę Krakowa czasów przedwojennych z architekturą z lat okupacji i współczesną. klasy IV-VIII,
szkoły ponadpodstawowe stacjonarne Kraków „stolicą” Generalnego Gubernatorstwa Fabryka Emalia Oskara Schindlera Czym było Generalne Gubernatorstwo? Dlaczego Kraków stał się jego „stolicą”? Kto stał na czele Generalnego Gubernatorstwa? klasy IV-VIII,
szkoły ponadpodstawowe stacjonarne Kto zostaje bohaterem? Fabryka Emalia Oskara Schindlera Celem zajęć jest namysł nad moralnymi postawami ludzi podczas II wojny światowej. szkoły ponadpodstawowe stacjonarne Kroke, czyli żydowski Kraków Fabryka Emalia Oskara Schindlera Celem zajęć jest przybliżenie uczestnikom społeczności żydowskiej zamieszkującej Kraków przed II wojną światową. klasy IV-VIII,
szkoły ponadpodstawowe
szkoły ponadpodstawowe stacjonarne Armia Krajowa walczy! Fabryka Emalia Oskara Schindlera Uczestnicy zajęć poznają kulisy tych akcji oraz strukturę i znaczenie Inspektoratu Kraków AK. klasy IV-VIII,
szkoły ponadpodstawowe stacjonarne Wrzesień 1939 Fabryka Emalia Oskara Schindlera Uczestnicy zapoznają się z przyczynami, przebiegiem oraz skutkami kampanii wrześniowej. klasy IV-VIII,
szkoły ponadpodstawowe stacjonarne Okupacja w Europie Fabryka Emalia Oskara Schindlera Okupacja niemiecka w Europie Środkowej i Wschodniej zdecydowanie odbiegała od modelu zachodnioeuropejskiego. klasy IV-VIII,
szkoły ponadpodstawowe stacjonarne Architektura Krakowa czasu okupacji i symbole totalitaryzmu Fabryka Emalia Oskara Schindlera Na podstawie archiwalnych fotografii oraz historycznych planów i map uczestnicy porównują architekturę Krakowa czasów przedwojennych z architekturą z lat okupacji i współczesną. klasy IV-VIII,
szkoły ponadpodstawowe stacjonarne Kraków „stolicą” Generalnego Gubernatorstwa Fabryka Emalia Oskara Schindlera Czym było Generalne Gubernatorstwo? Dlaczego Kraków stał się jego „stolicą”? Kto stał na czele Generalnego Gubernatorstwa? klasy IV-VIII,
szkoły ponadpodstawowe stacjonarne Kto zostaje bohaterem? Fabryka Emalia Oskara Schindlera Celem zajęć jest namysł nad moralnymi postawami ludzi podczas II wojny światowej. szkoły ponadpodstawowe stacjonarne Kroke, czyli żydowski Kraków Fabryka Emalia Oskara Schindlera Celem zajęć jest przybliżenie uczestnikom społeczności żydowskiej zamieszkującej Kraków przed II wojną światową. klasy IV-VIII,
szkoły ponadpodstawowe