Bilety onlineMuzeum dostępne
Ustawienia prywatności
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Aby uzyskać więcej informacji i spersonalizować swoje preferencje, kliknij „Ustawienia”. W każdej chwili możesz zmienić swoje preferencje, a także cofnąć zgodę na używanie plików cookie na poniższej stronie.
Polityka prywatności
*Z wyjątkiem niezbędnych

Prolongata i duplikaty certyfikatów przewodnickich

Zapraszamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi prolongowania certyfikatów przewodnickich i wydawania duplikatów.

Certyfikaty

1. Certyfikat jest dokumentem wydanym przez Muzeum, potwierdzającym udział w szkoleniu i zdanie egzaminu organizowanego w oddziałach Rynek Podziemny i Fabryka Emalia Oskara Schindlera.

2. Certyfikaty stanowią niezbędny dokument uprawniający posiadacza do oprowadzania po oddziale Fabryka Emalia Oskara Schindlera i Rynek Podziemny.

3. Certyfikaty zachowują ważność przez okres 2 lat od dnia wydania. Certyfikat nieprolongowany w ciągu kolejnych czterech lat od jego wydania lub od ostatniej jego prolongaty – traci ważność, a przewodnik, chcąc odzyskać swoje uprawnienia, jest zobowiązany do ponownego wzięcia udziału w całym cyklu szkoleniowym. Dotyczy certyfikatów wydanych od 2022 r. włącznie.

4. Po wygaśnięciu ważności certyfikatu osoba zainteresowana może dokonać jego prolongaty.

5. Aby prolongować certyfikat wydany przed rokiem 2016 należy:

a. uiścić opłatę manipulacyjną w wysokości 30 zł płatną dostępnymi w Muzeum sposobami zapłaty. W przypadku płatności na miejscu kartą, gotówką lub blikiem opłaty dokonuje się w Centrum Obsługi Zwiedzających (Rynek Główny 35). W przypadku przelewu należy wnieść opłatę na konto Muzeum (Bank PEKAO BP S.A. 95 1020 2892 0000 5102 0591 0361). W tytule przelewu należy wpisać „Certyfikat (numer) – (nazwa oddziału) – prolongata”

b. w przypadku przelewu okazać dowód wpłaty oraz certyfikat wraz z dokumentem potwierdzającym tożsamość w Centrum Obsługi Zwiedzających Muzeum (Rynek Główny 35).

6. Aby prolongować certyfikaty wydawane od 2016 roku należy:

a. uiścić opłatę manipulacyjną w wysokości 30 zł płatną dostępnymi w Muzeum sposobami zapłaty. W przypadku płatności na miejscu kartą, gotówką lub blikiem opłaty dokonuje się w Centrum Obsługi Zwiedzających (Rynek Główny 35). W przypadku przelewu należy wnieść opłatę na konto Muzeum (Bank PEKAO BP S.A. 95 1020 2892 0000 5102 0591 0361). W tytule przelewu należy wpisać „Certyfikat (numer) – (nazwa oddziału) – prolongata”

b. w przypadku przelewu okazać dowód wpłaty oraz certyfikat wraz z dokumentem potwierdzającym tożsamość w Centrum Obsługi Zwiedzających Muzeum (Rynek Główny 1), a także spełnić jeden z poniższych warunków:

i. wykazać się dwoma oprowadzaniami (poświadczonymi podpisem i pieczątką kasjera oddziału Rynek Podziemny lub Fabryka Emalia Oskara Schindlera) w okresie ostatnich dwóch lat poprzedzających bezpośrednio datę prolongaty certyfikatu (załącznik nr 3). Lub:

ii. wykazać się udziałem w dwóch oprowadzaniach kuratorskich lub oprowadzeniu kuratorskim i szkoleniu metodycznym w Rynku Podziemnym lub Fabryce Emalia Oskara Schindlera (poświadczonych podpisem prowadzącego spotkanie) w okresie ostatnich dwóch lat poprzedzających bezpośrednio datę prolongaty certyfikatu (załącznik nr 3). Informacje o oprowadzaniach i szkoleniach  zamieszczane są na stronie internetowej Muzeum www.muzeumkrakowa.pl/przewodnicy oraz przesyłane mailowo do przewodników figurujących w bazie Muzeum, którzy wyrazili odpowiednią zgodę na przesyłanie tych informacji. Lub:

iii. wykazać się jednym oprowadzeniem oraz udziałem w jednym oprowadzaniu kuratorskim lub szkoleniu metodycznym w Rynku Podziemnym, lub Fabryce Emalia Oskara Schindlera (poświadczonych podpisem i pieczątką kasjera oraz podpisem prowadzącego spotkanie) w okresie ostatnich dwóch lat poprzedzających bezpośrednio datę prolongaty certyfikatu (załącznik nr 3). Informacje o oprowadzaniach i szkoleniach  zamieszczane są na stronie internetowej Muzeum www.muzeumkrakowapl/przewodnicy oraz przesyłane mailowo do przewodników figurujących w bazie Muzeum, którzy wyrazili odpowiednią zgodę na przesyłanie tych informacji.   

7. W przypadku braku miejsca na certyfikacie na pieczątkę potwierdzającą prolongatę uprawnień przewodnickich, należy:

a. napisać wiadomość e-mail na adres przewodnicy@muzeumkrakowa.pl, podając następujące informacje – imię i nazwisko, numer certyfikatu, nazwę oddziału, datę ostatniej prolongaty certyfikatu. W ciągu około miesiąca od daty zgłoszenia Muzeum bezpłatnie wyda nowy dokument.

b. odebrać  dokument w Centrum Obsługi Zwiedzających Muzeum (Rynek Główny 35),  okazując do wglądu stary certyfikat.

Duplikaty

1. W przypadku utraty lub zniszczenia certyfikatu możliwe jest uzyskanie duplikatu  dokumentu. W tym celu należy:

a. wnieść opłatę manipulacyjną w wysokości 10 zł płatną dostępnymi w Muzeum sposobami zapłaty. W przypadku płatności na miejscu kartą, gotówką lub blikiem opłaty dokonuje się w Centrum Obsługi Zwiedzających (Rynek Główny 35). W przypadku przelewu należy wnieść opłatę na konto Muzeum (Bank PEKAO BP S.A. 95 1020 2892 0000 5102 0591 0361). W tytule przelewu należy wpisać „Certyfikat (numer) – (nazwa oddziału) – duplikat”

b. wypełnić wniosek o wydanie duplikatu, dostępny na stronie pod linkiem https://muzeumkrakowa.pl/wniosek-o-wydanie-duplikatu-certyfikatu-przewodnickiego lub https://muzeumkrakowa.pl/duplikaty-i-prolongata-certyfikatow

c. w przypadku problemów z działaniem formularza napisać wiadomość e-mail na adres przewodnicy@muzeumkrakowa.pl, podając następujące informacje – imię i nazwisko, numer certyfikatu, nazwę oddziału, datę ostatniej prolongaty certyfikatu, dowód wpłaty za duplikat. W przypadku chęci dokonania prolongaty już na nowy certyfikat, należy o tym poinformować również w wiadomości e-mail i przesłać potwierdzenie dokonania opłaty 30 zł. W ciągu około miesiąca od daty zgłoszenia Muzeum wyda duplikat dokumentu.

d. po otrzymaniu wiadomości od pracownika Działu Edukacji, odebrać duplikat w Centrum Obsługi Zwiedzających Muzeum (Rynek Główny 35),  okazując do wglądu dowody wpłaty za duplikat oraz ostatnią prolongatę certyfikatu.

Pozostałe informacje

1. W przypadku wpłynięcia do Muzeum uzasadnionej skargi na danego przewodnika, a także w przypadku udokumentowanego niestosowania się przewodnika do regulaminu zwiedzania danej wystawy lub nieprzestrzegania Zasad świadczenia usług przewodnickich w Muzeum Historycznym Miasta Krakowa – Muzeum, po przeprowadzeniu postępowania wyjaśniającego sprawę i po potwierdzeniu zaistnienia nieprawidłowości, zastrzega sobie prawo do czasowego zawieszenia ważności certyfikatu wydanego przewodnikowi, a w szczególnie rażących przypadkach – do odebrania uprawnień do oprowadzania (certyfikatu).

2. Decyzję o zawieszeniu lub o odebraniu certyfikatu podejmuje Dyrektor Muzeum po zapoznaniu się z wynikami postepowania wyjaśniającego, mając na uwadze rodzaj i rozmiar zaistniałych naruszeń lub innych nieprawidłowości przy wykonywaniu czynności oprowadzania.

3. Zawieszenie certyfikatu może nastąpić na okres od 1 miesiąca do 6 miesięcy.

4. Odebranie certyfikatu jest bezterminowe.

5. W przypadku zawieszenia lub odebrania certyfikatu, przewodnikowi nie przysługuje roszczenie o zwrot opłaty za certyfikat i jego prolongatę.

6. Informacja o zawieszeniu lub odebraniu certyfikatu jest przekazywana do pracowników COZ, Działu Obsługi Wystaw oraz oddziałów Muzeum.

7. Fakturę za prolongatę lub duplikat certyfikatu można otrzymać na miejscu przy prolongowaniu lub odbieraniu duplikatu certyfikatu w Centrum Obsługi Zwiedzających (Rynek Główny 35) lub drogą e-mail. W celu otrzymania faktury drogą e-mail, po dokonaniu opłaty, należy napisać na adres info@muzeumkrakowa.pl i w wiadomości przesłać wszystkie potrzebne dane do wystawienia faktury.

Karta ewidencji